Edukacja matematyczna w przedszkolu to niesamowicie ważny obszar. Dzieci mają potrzebę dokonywania porównań, przeliczania, są gotowe do dostrzegania zależności. W życiu najmłodszych uczestników edukacji jest więcej poważnych matematycznych problemów niż mogłoby się wydawać. Proste sytuacje takie jak kłótnia o niesprawiedliwy podział klocków, tęsknota za mamą i dezorientacja w przebiegu dnia, nieumiejętność odzwierciedlania prostych szlaczków czy brak cierpliwości w oczekiwaniu na swoją kolej - to zaledwie wierzchołek góry lodowej problemów matematycznych, jakie stają przed dzieckiem. Rozwijanie tych funkcji to nie tylko nauka liczenia i odpowiadających liczbom cyfr. To o wiele, wiele więcej. Matematyka porządkuje życie przedszkolaka - pozwala mu orientować się w czasie, przestrzeni, schemacie własnego ciała. Pozwala analizować i wyciągać wnioski dotyczące prawdopodobieństwa niektórych zdarzeń. Pomaga dążyć do sprawiedliwego rozwiązywania konfliktów, choćby poprzez dzielenie się po równo. Uczy dostrzegania rytmów i pomaga zrozumieć kolejność, gdy dziecko na coś czeka. Umiejętność dostrzegania regularności, odczytywania symboli łączy się z nauką pisania i czytania. Można wymieniać bez końca- słowem matematyka przeszywa wiele płaszczyzn życia naszych wychowanków.
W tym tygodniu Motylki uczestniczyły w zabawach matematycznych. Wykorzystaliśmy innowacyjną pomoc "Wiatrak matematyczny", który okazał się bardzo atrakcyjny dla dzieci. Wiatrak matematyczny jest przyjazny, pobudza wyobraźnię, buduje pozytywne emocje i wyzwala energię. Uczy umiejętności współpracy i działania w grupie. Dzieci poprzez zabawę mogą wyrażać własne ekspresje i odreagować napięcia. Podczas wspólnej zabawy dzieci mogą rozwijać umiejętności matematyczne, takie jak orientację w przestrzeni, rytmy, liczenie, rozumowanie operacyjne, mierzenie długości, intuicję geometryczną.
Dzięki wiatrakowi matematycznemu dzieci z grupy Motylków utrwaliły pory roku oraz ich następstwo, rytmy i kolory oraz figury geometryczne i liczby. Zabawy z wiatrakiem doskonalą pamięć oraz orientację przestrzenną, a wszystko to dzieje się w ruchu i aktywności własnej dzieci.