Czas przedszkolny to okres, w którym dopiero zaczyna się kształtować rozwój emocjonalny dziecka. Emocje są niezbędne, pozwalają wartościować otaczający nas świat, funkcjonować w społeczeństwie a przede wszystkim kształtują nas i naszą osobowość. Ważne jest aby przedstawić dzieciom świat uczuć i emocji jako coś, z czego mogą czerpać życiowe nauki.
Chcemy aby dzieci były nie tylko bardziej świadome tego co czują i co czuć będą, ale również wyposażyć je w umiejętności właściwej, społecznie akceptowalnej reakcji w momencie odczuwania silnych emocji. Prowadzimy różnorodne zajęcia, które kształtują umiejętność rozpoznawania, nazywania emocji własnych i innych osób. Dzieci rozwijają wyobraźnię i myślenie przyczynowo –skutkowe.
Przedszkolaki z grupy „Wiewiórki” zostały zapoznane z grami o emocjach a także z jesienną ścieżką sensoryczną, którą miały okazję przetestować chodząc po zróżnicowanych kolorowych darach jesieni (mech, liście dębu, kora, suche liście brzozy, kukurydza, liście klonu, szyszki, żołędzie, sucha trawa). Kolorowa ścieżka sensoryczna zachęcała dzieci do zabawy a także wywołała uśmiech na twarzy kochanych przedszkolaków.