REGULAMIN REKRUTACJI DZIECI
DO SAMORZĄDOWEGO PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO
NR 3
W SANOKU na rok 2023/2024
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 - Prawo oświatowe (Dz.U.2021 poz. 1082 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.),
- Zarządzenie Nr 14/01/2023 Burmistrza Miasta Sanoka z dnia 30.01.2023r. w sprawie ustalenia harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym, w tym terminów składania dokumentów do przedszkoli samorządowych, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasta Sanoka na rok szkolny 2023/2024.
- Statut Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 3 w Sanoku.
- Uchwała nr XXXII/295/17 Rady Miasta Sanoka z dnia 28.03.2017 w sprawie określenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli publicznych i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasta Sanoka, przyznania tym kryteriom liczby punktów oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.
ROZDZIAŁ I
Zasady przeprowadzania rekrutacji
- Rekrutację dzieci do Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 3 w Sanoku na dany rok szkolny ogłasza Dyrektor Przedszkola poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń w placówce oraz stronie internetowej przedszkola.
- Do przedszkola przyjmuje się dzieci zamieszkałe na obszarze miasta Sanoka.
- Dzieci 6 letnie obowiązane są odbyć roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu lub w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej.
- Do przedszkola dzieci zapisywane są jeden raz, na cały etap edukacji przedszkolnej w danej placówce. W kolejnych latach rodzice / opiekunowie prawni składają deklarację dotycząca kontynuacji edukacji przedszkolnej.
- Rodzice / opiekunowie prawni zapisując dziecko wskazują nie więcej niż trzy samorządowe przedszkola w preferowanej przez siebie kolejności.
- Jeżeli liczba zgłoszonych dzieci do przedszkola nie przekracza liczby miejsc, przyjęć dokonuje Dyrektor. W przypadku większej liczby dzieci zgłoszonych niż miejsc w przedszkolu, Dyrektor placówki powołuje „Komisję Rekrutacyjną” oraz organizuje posiedzenie Komisji celem dokonania przyjęć dzieci do placówki.
- Dzieci zamieszkałe poza obszarem miasta Sanoka przyjmowane będą w sytuacji, gdy przedszkole dysponuje wolnymi miejscami.
- Rekrutację dzieci do przedszkola prowadzi się co roku wg harmonogramu ustalonego przez Burmistrza Miasta Sanoka podanego co roku do publicznej wiadomości.
ROZDZIAŁ II
Procedura odwoławcza
- W terminie 7 dni od daty opublikowania list dzieci przyjętych i nieprzyjętych – składanie wniosków do Komisji Rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
- W terminie 5 dni od dnia złożenia wniosku – uzasadnienie przez Komisję Rekrutacyjną przyczyny odmowy przyjęcia.
- W terminie 7 dni od daty otrzymania uzasadnienia – wniesienie przez rodzica / opiekuna prawnego dziecka odwołania do Dyrektora Przedszkola.
- W terminie 7 dni od dnia złożenia odwołania przez rodzica / opiekuna prawnego dziecka – pisemne rozpatrzenie wniosku przez Dyrektora.
- Na rozstrzygniecie Dyrektora Przedszkola służy skarga do Sądu Administracyjnego.
ROZDZIAŁ III
Zadania Dyrektora Przedszkola
- Wykonanie czynności przygotowawczych do przyjmowania dzieci:
- wydanie i zebranie deklaracji o kontynuacji edukacji przedszkolnej,
- Określenie liczby wolnych miejsc na dany rok szkolny.
- Zamieszczenie ogłoszeń o terminie rekrutacji i kryteriach przyjęć.
- Wydawanie i przyjmowanie „Wniosków przyjęć dziecka do przedszkola”.
- Sprawdzenie wniosku oraz wszystkich załączonych dokumentów pod względem rzeczowym i formalnym.
- W przypadku powołania Komisji Rekrutacyjnej – przygotowanie zbiorowych list kandydatów wg roczników i kryteriów do prac Komisji.
- Dyrektor Przedszkola nie uczestniczy w obradach Komisji Rekrutacyjnej.
- Powołanie na piśmie Komisji Rekrutacyjnej, w składzie:
- Wicedyrektor Przedszkola – jako przewodniczący Komisji,
- 2 przedstawicieli Rady Pedagogicznej – jako członkowie.
- W pracach Komisji Rekrutacyjnej może uczestniczyć przedstawiciel Organu Prowadzącego – jako obserwator.
ROZDZIAŁ IV
Zadania Komisji Rekrutacyjnej podczas rekrutacji dzieci do Samorządowego Przedszkola Nr 3 w Sanoku na nowy rok szkolny
- Ustalenie przez przewodniczącego terminu prac komisji rekrutacyjnej oraz powiadomienie członków.
- Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 150 ust.7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016- Prawo oświatowe (Dz.U.2021 poz. 1082 z późn. zm. )
- Kwalifikacja dzieci do przedszkola wg „Kryteriów przyjęć do Przedszkola”
- Sporządzenie protokołu z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej.
- Wykonanie czynności, o których mowa w Rozdziale I pkt. 8 oraz Rozdziale II pkt. 1,2 niniejszego Regulaminu.
ROZDZIAŁ V
Postanowienia końcowe
- Przedszkole pobiera opłaty za świadczenie usług zgodnie z Regulaminem elektronicznej ewidencji pobytu dziecka w Samorządowym Przedszkolu Publicznym Nr 3 w Sanoku - Zarządzenie Nr 181/2022 z dnia 31.08.2022 r. Dyrektora Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 3 w Sanoku.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.02.2023 r. Zarządzeniem Nr 193/2023 z dnia 31.01.2023 r. Dyrektora Samorządowego Przedszkola Nr 3 w Sanoku.
Załączniki
załącznik 1 Zarządzenie Burmistrza o zapisach
załącznik 2 Uchwała Rady Miasta
załącznik 3 Deklaracja o kontynuacji
załącznik 5 WNIOSEK O PRZYJĘCIE DZIECKA DO SAMORZĄDOWEGO PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 3 W SANOKU NA ROK SZKOLNY 2023/2024 wraz z kompletem wymaganych dokumentów
(do pobrania od 01 marca 2023 r.)
- Wniosek o przyjęcie do przedszkola
- Załącznik do wniosku
- Zgoda na wizerunek
- Oświadczenia na okres edukacji przedszkolnej
Klauzula informacyjna
Pragniemy poinformować, że od 25 maja 2018 r. obowiązuje tzw. „RODO”, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Rozporządzenie to stosowane jest równolegle we wszystkich państwach Unii Europejskiej i ma na celu uspójnienie zasad przetwarzania danych osobowych na tym obszarze.
W związku z powyższym zgodnie z art. 13 ust. 1−2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
Dyrektor Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 3 w Sanoku informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych oraz dziecka jest Dyrektor Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 3 ul. Kochanowskiego 3, 38-500 Sanok
- Inspektorem Ochrony Danych w Samorządowym Przedszkolu Publicznym Nr 3 jest Pani Beata Roczniak, dane kontaktowe: numer telefonu: 733 800 828. e-mail: rodo.przedszkole3sanok@o2.pl
- Pani/Pana dane osobowe oraz dziecka przetwarzane będą w celu zapewnienia dziecku prawidłowej opieki na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. C ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,
- Pani/Pana dane osobowe oraz dziecka będą przechowywane przez okres uczęszczania przez dziecko do placówki Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 3 w Sanoku
- Pani/Pana dane osobowe oraz dziecka nie będą przekazywane do państw trzecich oraz organizacji międzynarodowych
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa UODO gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych warunkiem ustawowym 3a ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1324 z późn. zm.). Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości zapewnienia prawidłowej opieki.